Filipin Filmleri? James Reid , Nadine Lustre, Daniel Padilla

Filipin Filmleri İzledim

Öncelikle Kore filmleri, Japon filmleri, Hint Filmlerini unutun yeni bir akım ile karşınızdayım. Aslında bilen biliyor çok yeni değil ama çok da yaygın değil.

İzlediklerimi kısa kısa anlatarak sizinle paylaşmak istiyorum eğer bir gün izlemeye karar verirseniz, karar vermiş olursunuz işte neyse.

Filipinliler bir Asya ülkesi doğal olarak hafifte olsa çekikler. Araştırmalarım sonucu Filipinliler Hem İspanyol  hem Amerikan sömürgesi altında yaşamışlar isimleri ve soyadları İspanyolca çok nadir geleneksel isimler kullanmışlar. Filmlerde ise dillerini İngilizce ile harmanlamışlar. İzlerken iyi ki harmanlamışlar diyorum çünkü konuşmaları kulak tırmalıyor ingilizce kelimeler duyunca rahatlıyor insan.


SHE'S DATING THE GANGSTER



İzlediğim ilk Filipin dizisi, neredeyse 5 kere izlemişimdir.  Katryn Bernardo ve Daniel Padilla ikilisi cidden büyük uyum içerisindeler neden hep başrolleri birlikte oynadıklarını anladım ama sevgililer mi değiller mi emin değilim.

Filmin bir yarısı 80'lerde geçiyor Çete lideri olan Kenji, ismi Athena olan sevdiği kıza çağrı cihazından ulaşmaya çalışırken çağrılar yanlış Athenaya gidiyor. Athena ise tanımadığı bu adama yanlışlık olduğunu açıklamayınca olay fark edildiğinde Athena ve Kenji arasında minik bir savaş ortaya çıkıyor tabi. 




Açıkçası filmde taktıkları bandanalar renkli renkli kıyafetler grup t-shirtleri muazzamdı o yıllarda yaşamak istedim izlerken. Athena Kenjiye her ne kadar gangster dese de  pek bir gangsterliği olmadı. Filipinliler kaykaylı, kalabalık arkadaş grubuyla gezen insanları gangster olarak görüyor sanırım.

Filmin hep böyle toz pembe olmasını isterdim ama sonu buruktu benim için. Romantik komedi olarak başlayıp dramla bitirip hadi bari bir yerden sizi mutlu edelim demiş senarist.

Filmin en güzel sahnesiydi:





TALK BACK AND YOU ARE DEAD


Gel gelelim James Reid ve Nadine Lustre'ın filmine bu ikili sürekli birlikte film çekiyor. Filipin filmleri genelde hiç çevrilmez 5 yılda bir anca görürsünüz. Merak ettim izledim. 



Bad boy Good girl filmi yapmak istemişler ama filmden bir cacık olmamış. Film ilk başta küçük bir kız ve küçük bir oğlanın birbirine verdiği 'Büyüyünce seninle evlenicem.' sözüyle başlıyor. Kız filmi başta olur böyle falan diye düşünüp devam ettim. Kız ve Oğlanın tanışmaları eğlenceli. Kötü çocuk olayını yansıtmışlar. Hatta çok yansıtmışlar. Oğlan kıza o kadar çok Bitch diyor ki çocuğu dövesim geldi.


Filmin tek havalı sahnesi bu sahneden sonra filmi kapatabilirsiniz. Oğlanla kız birbirine aşık olmuşken, ortaya kızın ailesinin kızı başka biriyle beşik kerttiği ortaya çıkıyor. Bilin bakalım kıza ailesinin uygun gördüğü kişi kim? Oğlanın sağ kolu olan Red adlı kızıl kafa. Kızda bunu öğrenince sanki hiç bir şey olmamış evlenmiyor muş, sanki onun yerine ben evleniyor muşum gibi lay lay lom davranıyor ve Red ile evleniyor. İkinci film çıkacakmış iyi ki çıkmamış bu ne? ne izledim ben?


DIARY NG PANGET


Çirkin demeyelimde bakımsız, ailesini kaybetmiş, çalışmaya ihtiyacı olan bir kızın yani o Eya oluyor okulun zengin, züppe çocuğu Cross'un özel hizmetçisi olmasıyla başlıyor. Cross ve Eya sürekli kavga ederlerken,  Eyanın yavaş yavaş  Crosstan hoşlanmaya başlıyor. Yakın arkadaşının Cross'a olan ilgisini bildiği için pek umutlu değil.  Her filmde olduğu gibi her çirkin ördek benliğini bulur ve kuğuya dönüşür, izleyin. 




James Reid ve Nadine Lustre ile ilk defa burda tanıştım Eya'nın filmde mide bulandırıcı olan birkaç hareketini kaldırabilirseniz filmi izleyebiliyorsunuz.



James Reid'e gelelim abi yolda görsem Filipinli demem ben bu çocuğa nasıl yani ya?



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fısıltı Film Oluyor! Hush Hush

Anti Sosyal